Pages

.:: S A H A B A T ::.

tabung

Sunday, November 21, 2010

.::Serupa Beruk::.

21112010


Salam Alaikh!

Hm?! Beberapa hari lagi, masuk la sudah kita ke blan 12. Disember. Penghujung tahun. Bulan yang paling bongsu. Kalau panjang umur, dapat la menghirup udara 2011. Kalau janji dengan ALLAH sekadar sampai tahun ini saja, maka cukup sampai sini sajalah usia kita, Kena la sedar diri, ye tak? Kita ini sekadar hamba. Merancang mampu, tapi ALLAH jua yang menentukan.

Dunia ini sudah tua. Sedang masa Rasulullah di israkkan, bumi ini digambarkan dengan perempuan tua yang bongkok tiga. Agak agaknya, macam mana la rupa perempuan tua yang bongkok tiga masa Rasulullah diisrakkan tu sekarang ye? Dah terbaring? Tunggu saat mati? Euw. Nevesnya. Tidak mahu rasa azabnya kiamat. Ngeri okeh. Tiada tempat berlindung langsung. Nauzubillah.

Tempohari, terlihat kejadian yang nauzubillah di depan mata. Serius,bila tengok, berombak dada tahan marah. Dua gagak (tidak sudi menggunakan word merpati untuk kapel tiada maruah seperti mereka)berciuman di khalayak ramai. Cium mulut okeh. Rasa macam mahu ketuk jek kepala dua dua tuh. Orang lain pun kapel jugak, tidalah seperti mereka yang menunjuk nunjuk sangat kejahilan. Ok, start mahu marah lagi. Tapi, supaya hati tidak dihasut setan seluruhnya, aku assume mereka bukan muslim. Oh, bukan muslim kot. Sebab kejadian berlaku tepat waktu solat jumaat. Dengan lelakinya serupa lembu bertindik sana sini. Bila kejadian berlaku, hanya mampu stare dekat kapel tuh. Bila dorang tengok aku, aku geleng geleng kepala.

*geleng geleng*

Serupa beruk.

Apamahu jadi dengan anak anak muda zaman sekarang ni? Di khalayak ramai macam tuh,agaknya kalau bukan dikhalayak ramai?

Ya ALLAH, jauhkanlah aku dan keturunan ku dari kejadian sedemikian. Takut juga dengan kejahilan diri sendiri. Terfikirkan adik adik yang sedang meningkat remaja, dengan dunia macam ni.. Haih. Nauzubillah. Hancurnya hati kalau dapat tau adik adik aku yang 4 orang tu berbuat macam kapel beruk tempohari. Ya ALLAH, jauhkanlah.

p/s: Semoga sentiasa terpelihara daripada melakukan benda benda yang menjatuhkan maruah diri sendiri, keluarga dan juga agama.