Pages

.:: S A H A B A T ::.

tabung

Sunday, December 4, 2011

Salam Alaikh..

Its been a while. Not a while. Sangat lama since my last entry. Ahah! Maafkan aku. Malas, Banyak idea tapi sangat malas untuk menaip. Lagipun sejak kebelakangan ini masalah datang menimpa satu persatu. Tidak mengapalah. ALLAH mahu uji. Inilah. Ujian ujian inilah yang ALLAH memang sudah tulis di Loh Mahfuz. Aku harus kuat. Dan aku harus tabah. Walau kadang rasanya memang tidak mampu untuk di tanggung. Ops. Salah. Mampu tanggung sebab ALLAH tidak akan sekali kali menduga jika kita ini tidak mampu untuk menanggung seswatu ujian itu, ye dak?

Syukur ALHAMDULILLAH. Sesi konvokesyen sudah berakhir. Sekarang hanya perlu terus fokus dengan kehidupan fasa baru. Sebagai perempuan bekerja yang terpisah jauh dari family. Tapi still ada family di sini ya. Syukur lagi.

Sudah tahun baru islam kan ni. Sangat banyak azam. Sangat banyak azam baru dalam hati nih. Antaranya ialah mendelete semuaa perkara yang tidak penting virus yang sentiasa menghilangkan ketenteram hati. Iya. KAU. Aku mahu hapus KAU dari dalam aku. Lagi, mahu menjalani kehidupan yang lebih sihat. jadi lebih baik. Jadi manusia yang lebih berguna. Banyak bukan? Harapan ini semoga segalanya mampu tercapai. Amin Ya RABB.

Ah. Ini sajalah. Sekadar mahu mengasi tahu kalian. Aku masih sihat. Masih wujud dan blog ini masih bertuan. Tada!

p/s:xtahu apa salah haku. Mungkin saja kamu mahu sembunyikan sesuatu kan? Sembunyikan saja. Sebab haku yakin ALLAH itu maha kaya. Maha adil. Bukan aku yang beriya. Kamu yang mengajak. Well. Kamu akan sedar suatu hari nanti bahawa tiada siapa pernah menyayangi kamu sebagai mana sayangnya haku terhadap kamu. Jangan sampai suatu saat, bila kamu mahu kembali, hati ini sudah tiada tempat untuk kamu. Okbai!