Pages

.:: S A H A B A T ::.

tabung

Thursday, August 13, 2009

.::Berat::.

13082009 (Kames lagi)
Oh, aku telah mengepost 3 post pada hari bertarikh 13082009. Today besday my fren time skola menengah dulu. Happy besday kamurang.. Semoga panjang umur, dan dimurahkan rezeki hendaknya. Itulah wish yang biasanya di beri kepada mereka-mereka yang menyambut hari kelahiran setiap tahun. Ok wat kan? Mendoakan yang baek-baek...


Aku bertanya kepada diri sendiri, kenapa aku bersedih. Diulang tanya oleh seseorang juga, kenapa aku bersedih. Mungkin kerana perasaan sedih aku ini, telah meng 'effect' (pap! sekor nyamuk telah berjaya dibunuh akibat bertindak nakal disebalik kain singkat baju tido aku) keadaan aku dengan sekeliling aku. Membuatkan keadaan conversation itu berada dalam kondisi yang tidak selesa. Yah..Mungkin.

Kenapa aku masih berasa sedih? kenapa semangat yang aku cari, yang ku sangka sudah ku temui di lebri tadi, kembali hilang? Kenapa? boleh sesorang bagitahu aku? Sebenarnya, jawapannya hanya ada pada diri aku. Seperti yang dikatakan oleh seseorang kepada aku, hanya aku yang boleh bantu diri aku sendiri. Orang laen hanya mampu menghabeskan liur, atau meng'cramp'kan tangan, meng'sms' aku untuk menaikkan semangat aku, comfort aku (Terima kaseh untuk itu). Tapi, segalanya, masih bergantung pada aku, hati aku, jiwa aku. Jadinya, hanya aku yang mampu buat semangat itu kembali pada aku.

Hati aku berat. Berat sangat... Tapi, xla berat sangat pun, tapi, masih boleh dikategorikan obesiti. Ketenangan itu hilang... I need sum1..... Yang betol2 boleh fahami aku, yang xkan pernah bosan dengan aku... Yang boleh buat aku tenang balik.. Is there anyone out there?


p/s : Tolong jangan tambah lagi masalah aku.. Plis.. Aku ok dengan ko sekarang...

.::surat untukmu::.

13082009 (Kames)

Tajuk : Surat untuk semangat
Tujuan : Memohon agar semangat yang hilang kembali datang
Tempat : Bilik db2.06
Format : Separuh formal, separuh xseberapa nak formal


Kehadapan semangat ku yang bernama cik semangat. Apa kabar cik semangat sekarang? semenjak pemergian cik pada hari Isnin yang lalu, hidup saya sudah tidak setenang dulu. Kenapakah perkara ini terjadi, cik semangat? Kenapakah? Kenapakh cik semangat menghilangkan diri di saat saya betul2 perlukan cik semangat dalam hidup saya. Saya, sangat memerlukan cik semangat...
Tolonglah kembali...

Di mana cik semangat ketika ini? Saya perlukan cik sangat2. Keadaan sy sudah seperti manusia kehilangan kete toyota camry. Katil sy sudah tidak sekemas dulu. Meja saya sudah tidak cantik susunannya, seperti dulu. Nota2 saya, semuanya bertaburan. Hidup saya sangat kacau bilau!!

Cik semangat!! tolong datang balik. Saya perlukan anda!!

Yang benar,
Makcik kehilangan semnagat