Pages

.:: S A H A B A T ::.

tabung

Saturday, October 20, 2012

"Ara.. Minyak masak dah habes.. Kunyit xde, Cili boh pun xde.. Habeslah.. Camana nak masak.." #Mengucing

"Minyak masak habes? Bukan ada lagi ka?" #BermukaToya

"Ade.. Tapi takut ta cukup.." #Mengucingagain

"Nak orang pegi beli tak?" #Rollingeyes

Jawapan sepantas kilat "Nak! Hehehe. Duit dalam dompet. Yeay!"

Tak yah duit dalam dompet sangatlah. Hengat aku miskin sangat xmampu beli tiga barang tersebut?

Capai tudung, sarung cardigan. Sepertinya perasaan ini persis berada di rumah kampung. Bilamana ada bahan yang tiada, maka segera ke kedai. Tapi opekos bukan aku. Apa guna adik ramai kalau aku jugak yang kena pergi mengedai. Apakah ayat mengedai?? Kehkehkehkehkeh~

Alhamdulillah. Hidup indah. Makin indah. Walau tidak sesenang mana, Tapi still.. Syukur ya ALLAH. Untuk semua nikmat dan ujian.

Punya sahabat. Punya keluarga. Cukup. Sangat cukup. Saaangat. Tinggal berusaha bahagiakan mereka.

Isnin nanti mula dengan kerja baru. Oh. CSE sangat mencabar. Sampaikan tidak tercabar diriku ini. Pengsan layan karenah manusia.

Tibatiba teringin makan ikan masak sambal berlada. Nor Azzua, sila kamu bersedia. Pinjam dapur okeh. Apa? Xnk? Ada aku kesah. Aku kata aku mahu, maka mahulah.

Banyak benda mahu urus selepas ini. Cari rumah sewa baru. Biar dekat dengan tempat kerja.
Fokus dengan kerja baru. Satu satu matlamat harus dicapai.

Oh untuk kamu, walau kemungkinan besar kamu tidaklah membaca blog picisan ini, sila kamu jangan berharap. Kawan. Cukup sekadar kawan. Sampai itu saja aku mampu. Mahu lebih? Boleh pergi. Bai!



p/s: Kesayangans~ Korang siyes sangat sangat mewarnai hidup iolls. Thnks uolls.. Ada hikmah kenapa ALLAH temukan kita. Sayang uolls sangat2! Miaww~