.::Kejadian Selepas Sahur::.

29082009 (Sabtu.....)

Xlama lagi jam enam pagi. Aku mengambil keputusan untuk mentenetkan diri sesudah sahur dan menyembah tuhan ku tadi. Hmm.. Trying untuk membeli teket balik kampung, tapi masih belum berjaya. Kecuakan tadi, bila ku hengat aku hampir berjaya membeli, namun malangnya, web MAS agak weng. Uh, aku start neves suda nih. Nanges la aku di sudut2 kalau xdapat beli teket raya nih kan? Raya di sini sorang2, sedangkan aku ada family terchenta nan jauh di Tawau itu. Uhhuk! Tidak.. Mungkina aku patut mencuba lagi kan? next2 tym. Yah, Next2 tym, kalau mahal harga teket lagi kan, baru aku terkejut di sudut2. Napa? Napa mesti sudut? Sebab, kalau sudut, dia nampak dramatik sket. Wek!


Bangun sahur tadi, aku tengok anak pakcik Mat Deris belum tidur. Ha! Online lah tuh. Uh.. Biasa lah kan, dibiliknya xdapat internet, tuh agak jakun menintenetkan diri di bilik ku. Ka dia xda tempat untuk tido? ahahaha.. Sabar la ya nak. Lagi, bangun tadi, sedang aku siapkan juadah untuk bersahore (Mushrum+chicken soup ngan bread) My rumate gitau, dia ngan lelaki itu sudah officially break up. Hurm.. Bila dengar cerita dia, apa yang lelaki itu cakap dengan dia, terasa tidak logik dan konsisten alasan lelaki tersebut. Juga, agak selfish bagi aku alasan lelaki itu. Takut xdapat fokus la, performance xmantap la, memandangkan, lelaki itu melalui final year tahun ini. Apakah... Alasan yang sangat selfish di situ.

So, apa lah gunanya kapel, kalau lelaki itu hanya memikrkan untuk dirinya sahaja? Bukan kah berkapel, maksudnya kita berkongsi. Yah.. Berkongsi. Apa jugak masalah yang timbul, bawak2 la berbincang kan. Sudah la kantoi menipu, kata xbuat, tapi, kedapatan. Nah! makan mu kendos... (Dan aku tertanya, kenapa aku yang emo dalam hal ini?) Mungkin, mungkin aku boleh menjadi presiden yang memartabatkan hak2 wanita. Aiyork......

Last2, aku biarkan minda ku lari ke tempat laen. Apa dia? Keja sampingan. Ada beberapa questioner lagi aku belum key in. Kalau siap nih, InsyaALLAh, dapat la aku RM30. Syukur... Sapa mau bagi RM30 macam tuh jek kan? At least,lepas lah duit makan. Ahahahah... And sekarang, aku masih tertanya2, bila aku dapat beli hp nih. Now aku dah ada 2 hp. Rasa cam membazir jak kalau mau beli baru lagi kan? Tapi, ha.. tapi, duit nih ada pun, sebab makhluk ALLAh tuh hilangkan Hp pemberian beliau kepada aku. So, aku kena beli juga hp semula. Walaupun.... Wateva..

Ok, aku mau sambung keja... Adios Amigos..

P/S:Aku mesti sabar. Sabar itu kan separuh daripada iman?

Comments

Popular Posts