.::Ramadhan ke-5::.

26082009 (hari ini hari rabu)
Ah, sudah masuk hari Rabu? Dan sudah mau masuk ke penghujung bulan Ogos. Cepatny6a masa berlalu kan? Macam baru semalam aku tersa permulaan tahun 2008, now sudah berada di pertengh\ahan, mau masuk hujung tahun.


Selama beberapa hari ini, aku dilingkari kemalasan yang amat. Lagi best, seminggu bercuti ini, kami betul2 menggunakan waktu bercitu. KAMI stand for me and ma kroni la kan. Aih, walaupun berlakunya kejadian yang menyayat hati, aku kepatahan jari anak kaki kanan ku. Ah sudah, komplikated jak sebutannya ya? Yah.. Pada 16082009 yang lalu, kemalangan berlaku semsa esaited yang amat ingin bermandi manda di sungai Moyug itu. Maka, aku hanya mampu bermandi manda sekejap gara2 insiden yang berlaku. Sampai now, aku still xdapat jalan dengan lenggang lenggok model baju kurung lagi, uffff.. Kenapa aku mention baju kurung? sebab? Jawapannya? hanya aku yang tau..

Ok, seminggu itu jugak, aku senang la kan, senang menghabeskan duit poket yang kakak aku kirim. Yalah, seminggu tuh kami ada kereta, apa lagi, kafe kolej sudah tidak ada maknanya lagi bagi kami. (tapi now, bermakna balek tau, sebab.... Xda pilihan laen). Tu jak la satu2nya tempat untuk membeli makanan, di kala gastrik sampai ke....... walaupunnn... Makanan di situ, bak kata pepatah yang aku cipta, orang gastrik pon bleh sembuh bila melihat juadah yang disediakan dengan harga yang tidak berpatutan langsung.

Tapi tulah.. manusia ini, memang tidak pandai bersyukur kan? at least, aku boleh lah jugak berjalan dengan aman menuju ke kafe tanpa serangan dan sekatan rejim-rejim Israel, tanpa kereta kebal yang bila2 masa jak bleh mengkecaikan tubuh badan bak model Arab aku nih (dalam insap, sempat perasaan).. Ahhaks... Kan sepatutnya, aku harus bersyukur.. Syukur2...

Hari ini, sudah masuk hari ke lima kita berada di bulan Ramadhan kan? Xsedar.. Lepas nih, seminggu berlalu, dua minggu, tiga minggu.. Xsedar, masuk raya sudah. Ramadhan kali nih? boleh dikatan agak kurang berbanding tahun lalu. Banyak menda yang aku wat Ramadhan lalu, kali ni, aku xbuat? apa dia? Mungkin, ianya hanya perlu berlegar di minda ku sahaja.

Status study? masih dalam urusan. Hope TUHAN dengar doa aku. Doa kawan2 ku. Smoga semuanya berjalan dengan baek, dan lancar. Tadi, habes kelas Statistik Ekonomi, aku dan Dila ke bilik Puan A. ALHAMDULILLAH, dapat tips untuk mid term esok. Hope, yah... Asik berHOPE jak aku nih kan. Hope, aku dapat jawab dengan baek, dan baek... Apakah?

Oh? sudah pukul 11 lebeh? Ok.. Mari beransur pulang...

P/S Petang nih buka apa kah? Jangan membazir.

Comments

Popular Posts