.::Perfectionist::.

151009 (Khamis)
Banyak sangat benda yang berlaku hari ini. (=_=).
....["=_=].. Erk.. Ok, masih boleh dikategorikan banyak. Berlaku pada aku, dan kawan2. Sebenarnya, banyak menda yang ingin aku kongsikan dalam blog nih. Aku, hidup aku yang dikelilingi dengan manusia2. Kawan2, orang luar, kucing, pokok, kereta, dan segala macam benda, yang aku fikir melengkapi hidup aku. Sebagai makhluk ALLAH, sebagai pelajar, sebagai anak, sebagai khalifah. Khalifah? ["-_-]



Hidup ini tidak mudah sebenarnya kan?
Iya?
Tunggu. Hidup ini memang tidak mudah. Tetapi, sang pencipta kita, jadikan kita, lengkap dengan panduan untuk hidup. Jika kita ikuti panduan ini, senanglah perjalanan hidup kita. Aku bukan apa, beberapa kejadian yang berlaku di depan mata aku, sebenarnya, sedikit sebanyak membuka mata aku, fikiran aku, hati aku.

Apa yang berlaku? Semuanya berkaitan dengan sahabat2ku. Kesakitan mereka. Tapi, aku yakin, mereka dapat tangani.

Disertasi, atau lebih dikenali sebagai tesis, adalah biasa bagi budak2 yang menuntut di IPT, doesnt matter IPTA dan IPTS. Siapa yang pernah melalui benda nih, pasti tau azabnya macam mana untuk menyiapkan disertasi nih. Lagi2 azab, bila supervisor kurang membantu.

Al-Kesahnya, adalah kawan2 aku ini, dengan minda yang separa sedar, mengambil keputusan untuk bersupervisorkan seorang perfectionist yang agak berusia. Ahhahaha.. Sanggupnya aku mengeluarkan ayat nih kan, kawan2? Setelah bersusah peyah, dengan segala kudrat yang ada, last2, Encik supervisor nih, tarek diri dari menyupervisorkan dorang. Hadekah patot menda2 macam nih jadi? Ok, dia berhak ke atas diri dia.

Dan sekarang, mereka sedang bertungkus lumus memjuku rayu orang yang berkenaan, supaya permudahkan urusan mereka. Ok, aku sebagai kawan, mendoakan kejayaan korang semua ya? Amin...

Cess.. Kata banyak, ini jek yang aku cerita?
Banyak lagi lah..
tentang budak2 konvo..
Kesah sadis di tinggalkan Abg Khaled,
Berjumpa budak2 AF,
Dan lagi penting...
Xda penting pon...


Comments

Popular Posts