.::Cerita Campur2::.

06122009 (Ahad)
Hari nih baru dapat online! After seminggu bercuti. Nih pon kat cc jak ok. Sangat sedeyh. By daway, walaopun suda basi orang bilang, tapi, aku tetap ingin mengucapkan..

~Selamat Hari Raya Eidul Adha, untuk semua umat Islam d dunia nih umumnya dan untuk keluarga, sahabat handai dan anak2 kucing yag dikasehi khasnya. Uff.. Semoga raya kali ini membawa keinsafan kepada kita semua. Oh, syahdumya..


Lama suda aku xupdate ini blogkan? Kalau diperhatikan betol2, macam dah ada sawang jugak lah kan.. Tapi, apa boleh buat. Disamping kemalasan tahap mokja yang melampau, xda cerita menarek tertarek ko memang da bom pon aku mahu share. Hanya kehidupan yang buhsan p[lus kurang menarek. Ah, bosan!

Tapi, kali nih, sementara aku ada peluang untuk online nih, biar aku share beberapa cerita yang aku rasa, agak meninggalkan kesan dalam hidup jugak lah.

1ST CERITA BOS YANG BODO..
Ha, aku keja dengan satu kedai dobi nih. Hanya ingin mengisi masa yang lapang. Half month tuh, aku ngan sorang member, brnama saniah keje jaga kiosk dia. Layan pelanggan+ambil baju+kol bos bengong tuh+buka n tutup kedai. Gaji, RM1 sejam per person. Ok, fine. Sebab dia dh gitau awal2 yang dia hanya mahu seorang pekerja untuk jaga kiosk dia.
Month seterusnya, tiada perbincangan gaji yang kami buat (Atas kebodohan kami)go on keja, wat keje opis+pakai laptop sendiri+wat keje sama tym dekat kiosk tuh. RM2 per hour per person. Apa ka bodonya ini bos. Kami mintak lebeyh, macam2 yang dikatanya kami. Tidak berkualiti, xda pengalaman, lambat pickup, dia nak claim semua menda yang kami penah guna dekat opis dia.

Haih.. Ini satu pengalaman yang agak ngeri dalam kehidupan aku. Apa pon bos, ko aniayai kami macam nih, aku doa, biar ALLAH yang balas dengan apa yang ko dh buat dekat kami nih. ALLAH tuh kan MAHA ADIL.


2ND KEJADIAN KEPULANGAN KAKAK KU KE RUMAH
Ahah! Baru2 nih, ma sis yang keje kat KL nun, balek bercuti. Ahah.. Hepi la kami sekeluarga. Yelah, jarang2 dia balik kan. Nih la peluang kami berkumpul bersama2. Malam second kepulangannya tuh, kami skeleuarga g makan2 kat town. Makan sayap n sate ayam+dagung. Best siot! Then jalan2 dekat mall yang baru di buka d tempat kami tuh.
Semalan, dia balek semenanjung balek. Sedeyh+pilu. Ada kejadian nages2 d situ. Haih! Tapi, xpa la. Dia janji nak balek bulan tiga karang.

3RD KEJADIAN GAGAL TEMUDUGA
Xguna betol! Hahaha.. Aku gagal temuduga untuk jawatan pembantu pendaftaran. Xpa la, xda rezeki agaknya. Dia soh habeskan study dulu kot. Haih! Study2...

Ada takde, tulah cerita yang nak aku kongsikan ke korang. Ouch2.. Sori.. Pic xda sebab aku xbawak pendrive pon. Uff..


Comments

Popular Posts