.::Hamba ALLAH::.

12082010 (Khamis)

Salam semua.
How ya day. Masuk hari kedua sudah kita di bulan penuh barakah ini kan? Apa macam? Puasa tidak? InsyaALLAH, puasa lah kan? Siapa tidak puasa tanpa sebab tu, memang la saja cari kemurkaan ALLAH kan? Mudah mudahan kamu kamu kamu dan kamu (sendiri menunjuk ke arah diri sendiri) tidak tergolong di dalam golongan golongan mereka mereka yang dimurkai olehNYA. Amin.



After habis kelas tadi, terus menuju ke lab komputer di fakulti. Bukan apa, sejak jatuh cinta dengan seorang hamba ALLAH ni, hati tertarik tarik untuk gigih mencari siapa dia. Pertemuan bermula di kedai buku ketika aku dengan seorang sahabat mencari buku. (Haih, pergi kedai buku memang la hendak mencari buku. Jauh sekali untuk mencari bawang ataupun cheesdel) Secara jujurnya, hati terpaut mendengar suaranya, melihat wajahnya. Uh.. Tu yang gigih mencari.

ALLAH itu maha mengetahui.Dipertemukan kami di bulan yang mulia ini. Memang jodoh aku dengan dia. MAHER ZAIN.
khachak kan?

 
Kalian kenal tidak dengan lelaki ini? Iya. Dengan dia lah hati terpaut. Dengan suaranya hati tertanya tanya, gerangan siapa agaknya lelaki ini. Hasil seninya memikat. Kalau kalian kalian seorang yang minat dengan irama nasyid, cari hasil kerja seni beliau. Type of music dia not like typical nasyid, moden. (Hihi, kau pikir apa? Jangan salah anggap dengan apa yang tertaip) Maksud aku, mana lah tau kalian kalian mencari variasi dalam dunia dakwah melalui nyanyian nasyid ini.

Ha! Yang bestnya, siapa yang suatu masa dulu pernah fall in love dengan kuch kuch hota hai tu.. Maher Zain ni, ada lagu versi ala ala bollywood tau. Best.(Erk? Ketara penah jadi kipas susah mati sarukan nih!*shy*) Sangat recommended kepada kalian. Lebih lebih lagi ngam sangat time Ramadhan ni kan... Daripada layan lagu jiwa jiwa, Syahir Af, Katy Perry ka.. Better layan lagu ni.

Okay, ni salah satu dari lagu beliau yang sangat best bagi aku. Maybe sangat best juga bagi korang korang dan korang. Lagu ni la yang aku dengar dekat kedai buku tu, lantas aku pegi tanya pekedai tu siapa nama lelaki ni. Dia bagi aku tengok cover depan album beliau. Tengok harga, RM22 sumthing. Setengah mati mahu mengingat nama beliau ni. Ingatkan mahu download secara free saja lagu lagu beliau. (Kau memang bekira kalau pasal untuk rohaniah kan ara? Ish ish ish...) Haha. Bukan apa, tengah miskin lagi ni. Lagipun, ada jalan yang lagi free, guna saja la kan? Ehhe... Thanks to my beloved friend, Mira for remind me da name of him.

Ok ok. Ini lirik lagu bertajuk Always Be There. Ha, siapa yang sentiasa ada dengan kita di kala susah,senang, bahagia derita? Tidak lain ALLAH swt. ALLAH tidak pernah tinggalkan kita, kita saja yang selalu tinggalkan ALLAH.

Allahuakbar…

If you ask me about Allah
And what I know about it
I’ll answer will be .....

It’s everything about Allah
The pure love to our soul
Who have created you and me,
The heaven and whole universe
The One that made us hold and free
The Guardian of His True believers

So when the time gets hard
There’s no way to turn
As He promises to you
He’ll always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promises to you
He’ll always be there

He’s always watching us, guiding us
And He knows what’s in our little heart
So when you lose your way to Allah
You should turn
As He promises to you He’ll always be there ...

Could bring the sun from the darkness
Into the light
Subhanallah
Capable of everything
Should never feel afraid of anything
As long as we follow His guidance
All the way through a short time
We have in this life
Soon it’ll all be over
And we’ll be in His heaven
And we’ll all be fined

So when the time gets hard
There’s no way to turn
As He promises to you
He’ll always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promises to you
He’ll always be there
He’s always watching us, guiding us
And He knows what’s in our little Heart
So when you lose your way to Allah
You should turn
As He promises to you He’ll always be there

Allahuakbar

Ihsan daripada BingkisanNurani

Seriously, lirik ini pun banyak motivasinya. ALLAH HU AKHBAR. Mengirimkan seorang lagi hambanya yang boleh membawa kita ke jalanNYA.








Comments

Popular Posts