.::Sketsa::.

1010110(Cis, chantek betul tarikh hari ni!)

Salam Alaikh.

Sedang tunggu air mendidih. Kedengaran lagu 'If we ever meet again'. Lagu ini ku angkat menjadi ringtone. Haha. Suka punya sebab. Unknown number kelihatan. Siapakah?

"Haloooo... Ara... Ko di mana ni ha?"

..................*neves*

"Aku. Aku di kampus. Siapa ni?"

"Heh. Bila ko konvo? Aku mahu hadir"

Gulp!

"Aku.. Aku belum konvo lagi lah. *shame*"

"........... Oh. Tidak mengapa. Akan tiba masa"

Sekalian. Kami berborak. Beliau kawan lama. Kawan lama yang pernah rapat.
Selepas beberapa minit, perbualan kami putus tiba tiba. Habis kredit katanya.

Masuk bilik air. Aku termenung. Haih. Aku juga bakalan konvo. Tapi bukan sekarang. Bukan masanya. Nanti. InsyaALLAH. Ada yang belum beres. Tapi nanti juga aku akan. Akan memakai jubah. Meraikan kejayaan. Walau lambat. InsyaALLAH. Cuma bukan sekarang waktunya. Sabarlah. Hahahahahahahaha. Aku gelak sorang sorang dalam bilik air.

Heh. Malas lah. Malas mahu fikir. Siapkan member. Hantar sampai depan pintu. Chantek. Kalian semua chantek chantek. Semoga kejayaan tetap milik kalian. Serius ni. Aku sayang kalian.

Biarlah. Rezeki di tanagn TUHAN. Sebelum beredar. Aku ingin berkongsi ini.


ANDA KECEWA DALAM CINTA? BACA INI..

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.



1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.



2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.



3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.



4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.



5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...



6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.



7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.



8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.



9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.



Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.



Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..



PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..
p/s: Jutaan tahniah untuk si dia yang pernah kumiliki hatinya. Semoga kejayaan, kebahgiaan selalu mendampingi kamu.
 
Yang tersangat Heklas
AraWani

Comments

Popular Posts