Punya soulmate itu seronok.
Tidak perlu ungkap apa apa.
Dia terus mengerti.
Seolahnya di raut wajah itu tertulis kata kata.
Apa maunya.
Apa rasanya.
Apa keinginannya

Dan aku beruntung punya mereka yang aku anggap soulmate.
Seolahnya ada ikatan antara jiwa.
Bluetooth antara dua device. Ok yang ni memang tibatiba. Tapi tolonglah mengerti perbandingan. Kiranya begitulah. Ok sambung.
Connection antara network.

Yang mana tidak perlu terzahirkan dengan katakata.

Si polan Nani.
Kenal sejak zaman friendster.
Sahabat sampai sekarang dan insyaALLAH jika diizinkan Sang Khaliq, sahabat hingga jannah.
Terdetik rasa sekelumit terkenang dia.
Sekejapan sampai perutusan bertanya khabar tiba.
Terjadi bukan sekali dua, bahkan selalu saja.

*pause*

Si polan Azzua.
Juga kenal sejak zaman friendster.
Beberapa bulan terkebelakang rapatnya bagai smartphone dengan charger.
Atau smartphone dengan powerbank?
Berkongsi senang sama dirasa, duka makin didukakan. Dasar! (HAHA!)
Senang ceritera, banyak yang tidak perlu aku kata, dia sudah awal merasa.

Klause 1:
"Nak masak ape nanti?"
Ikan masak sambal
'Entah. Tak tahulah'
"Ikan masak samballah. Lama tak makan"
'Erk. Okay'

Klause 2:
Kejadian di dalam kereta. Lagu berkumandang entah hapahapa.
Bengom lagu apakah ni!
"Hei, lagu apa nih???" Sambil tukar channel.
'Hihihi.. Taupun tak best!'
"Tahu. Sejak zaman blablabla.. Blablabla... Blablabla.. Lagu tak best.."
'Zzzzzzzzzzzz...'
"Thanks~~ "

Klause 3:
Petang petang macam ni best jugak kalau dapat goreng kentang. Kejap lagu aku gorenglah. Layan FB dulu.
"Nyah, nak makan kentang tak? Aku goreng"
'Hihi. Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!'

Ok itu sebahagian contoh untuk dua manusia penting dalam hidup aku. Manusia seterusnya, next entry.
Aku jumpa soulmate aku walau mereka bukan bergelar kekasih, apatah lagi suami. Mereka sahabat. InsyaALLAH. Till jannah.

Wanita lambang kejayaan. Berjaya dari konteks aku walau tiada banyak harta. Apatah lagi kaya raya,
AraBella The Great!

Puuuiiii~

Comments

Popular Posts