Pages

.:: S A H A B A T ::.

tabung

Saturday, October 5, 2013

TERKEBELAKANG

Semalam.
EmpatSepuluhDuaRibuTigaBelas.
Lebih kurang di antara pukul 11 dan 12 malam.
Aku dan Azzua kebosanan lalu keluar menuju mamak.
Lepak sekejap tapi akibat kurang ketahanan dengan kebisingan keluarga-tujuh-keturunan-datang makan mungkinlah, maka kami decide pulangan.

Idea datang, buat gila.
Drive menuju Vista Angkasa.

Vista Angkasa.
Tempat permula aku hidup di Tanah Malaya.
Sekali sekala mengimbas memori ini, manis juga ya.
LRT Universiti, Blok 7 Aras 11, sarang merpati.
Housmate outsider. Thailand, China muslim.
Hampir setahun. Suka duka derita bahagia. Vista Angkasa jadi saksi.

Setahun lebih berlalu.
Usai Vista, menuju Petaling Jaya.
Merchant Square. Tropicana.
Haha--
Hanya mampu tergelak. Satu satu memori datang.
Tunggu bas. Bangla. Indonesia. Nigga. Kongsi, pukul rata.
Setiap hari. Waktu yang sama.

Mengintai kembali usia setahun dua terkebelakang--

ALHAMDULILLAH~
Sudah sampai ke tahap ini.

Terima kasih TUHAN.
Atas nikmat dan ujian.

9 comments:

Arjuna said...

oh vista sangat bagi kenangan. tumpang tido umah orang tuu...

vista jugaa satu masa dulu
antara aku dengan dia
satu kenangan takleh lupa

Vista jugak tempat aku lepaskan
seseorang penah aku sayang dulu.

sob sob

tp berbaloi lepaskan
orang yang sekarang ni dh jadi pendidik. lalallalaa

|| A r a W a n i || said...

Wau!
Ada kenangan kat vista gak kah?
Part tido kat rumah org tu xpayah la.
Hahahahaha!

Xpe.
Move on.
Hidup perlu terus.

Arjuna said...

hahahahaha opkoss adeeee

kat situ macam2 tragedi oktober telah berlaku. sampai bosss aku pon tahu..

part tido umah tuuu kena cakap !!!!

sebab ade org kedekut tumpangkan bilik dia!!!

haha

|| A r a W a n i || said...

Amboi nyah.
Smpai bos pun tahu?
Haibat sungguh gangguan ko pada masa itu ya?

Btw, demam sudah ok?

Arjuna said...

bos aku tahu diaaa bff paling rapat.

haha haahaa

gangguan aku ketikaa itu

hebatt sangat hebat

aku demam baru nak kebah.

sedih weh panas demam aku 40.

|| A r a W a n i || said...

Giler kentang tingginya!

Syukurlah klau dh kebah nak..

Arjuna said...

YEEE buuuuuuu. bila maunye nak merasa masakan ko ni nyahhhh

|| A r a W a n i || said...

Hahahaha~
Masakan aku ntah pape je.
Menyampah btl. Ko lagi terer masak.

Arjuna said...

asalkan sedap menjilat jari , masak apa pun jadi sedapppp.

heheheeee