.::Let Us b Fren::.


30072009 (Khamis)

Skali lagi aku termelayan lagi Halo ini. Uh.. Sangat best. Ok, today, aku ada kelas sejak lapan pagi lagi. Kelas pukul 10 lebeyh itu dihabisi awal oleh empunya subjek. Aku terus balik ke bilik sebab sorang kroni aku mesej, mahu membuat esaimen matematik lanjutan. tomorrow kena submit. Yah, seperti biasa lah, esok submit, baru bz menyiapkan.



Ah, now baru aku tahu, napa aku boleh masuk dalam senarai pelajar2 yang malang. Bukan kerana kebodohan melekat di kepala, tapi... Tapi... Sebab mistake aku menghafal fakta, dan kecelaruan minda mengeluarkan jawapan. Haih, sedeyh ati aku, Pengaturcaraan Matematik tadi, soalan mintak kaedah 2 fasa, tapi aku bagi jawapan dengan penuh yakin dan keikhlasan, mengenai kedualan. Bukankah itu satu kesia2an, bilamana markah yang diberi adalah 10 markah. Aku ingin marah, tapi pada siapakah kemarahan ini ingin dilampiaskan kerana segala kesilapan itu datangnya dari aku... (bestnya lagu Beyonce ni........ Huh! sempat...)

Well.. After buat esaimen dengan kroni aku tadi, aku tido dalam setengah jam gitu. Pas jalankan kewajipan, bincang sat tentang H1N1 yang khabarnya sedang menular di universiti aku ini. Tuhanku, jauhkan aku dan orang2 yang aku sayangi daripada terkena bala ini. Amin..
Dan aku mula berinternet dan melayari....... Melayari blog2 anak orang, makhluk2 ciptaanNYA.

Bila tengok blog2 orang.. Chantek2.. Jeles aku tengok, tapi xpa.. Keep learning, practise, bukan kah semua itu make better. Oh, bukan itu yang ingin aku katakan di sini. Berfikir, yah.. Aku berfikir bila melihat blog2 insan2 lain, aku berfikir dengan kejadian kita. Golongan itu, aku berminat untuk menjadikan mereka teman. Menjudge? tidak sama sekali. Seseorang mengajar aku supaya tidak menjudge orang sesuka suki. Berkawan.. Kalau kita heklas, dengan izinnya, segalanya akan berjalan lancar. Untuk mereka2, sudi2 lah berkawan dengan aku yah?

Uff.. Petang ini, aku ada kelas pulak. Math lanjutan.. Tuhan.. Aku masih menunggu perkhabaran tentang pelanjutan pengajian aku nih... Bila jawapan yang pasti akan keluar? Berdoa, hanya itu aku mampu lakukan. Semoga segala urusan aku akan berjalan lancar... Amin...

Beriya kah aku? masih berusaha menjadi matang.

~+ Masih menikmati lagu ini.. Halo..+~


Comments

Popular Posts