.::ALIEN::.

061009 (Selasa)

Pagi tadi, aku pegi kelas Math Diskret. Well, Puan ada buat kuiz sket. Boleh la jawab. Syukur untuk itu.Lepas kelas, ingat mau pegi lab komputer, cess.. Ada problem pulak lab tuh. Tengah dalam pembaik pulihan akhlak katanya. Xdapat masuk lab, aku pegi jumpa Puan A la pulok. Hengat kan dia mau bagi apa2 keja tambahan ke hapa ke kan. Last2, juz pegi jek, sebab status aku not sure lagi nih. Exam final tiggal beberapa hari jak lagi, tapi status aku belum pasti. Saket hati...


Berikut, adalah kejadian yang aku rasa aku patut rakam kan dalam blog nih.

Puan S : Sebagai budak matematik, kamu harus jadi alien tau?

Murid2 : Ha..............................??

Puan S : Ya.. Betul.. Kita mesti berbeza dengan orang laen. Pemikiran kita perlu berbeza dari orang laen. Kita mesti anggap diri kita berbeza dari orang laen.

Murid2 : Wah!!

Puan S : Saya macam tuh tau. D kalangan kawan2 saya, saya menggelarkan diri saya mrs. Alien, sampai sekarang. Ahahaha..

Murid2 : .............................

Puan S : erk.. Ok2.. Graph ialah... Bla2..

(Scene akhir nih aku tambah. Xhengat dah apa yang jadi afta that)

Ahahaha, aku kat belakang gelak sorang2. Xla sorang pun, kawan aku lagi sorang bantu aku gelak. So, kami berdua gelak kat belakang dua2 orang. Bukan apa, Puan S nih sangat comel. Tapi bukan itu yang aku terhengat kan. Aku terhengatkan tentang kata2 dia.

Kita mesti berbeza dengan orang laen. Xkesah la, kita nih budak matematik ka, budak kimia ka, budak bio ka, budak fizik ka, bidak sejarah ka, budak saiko ka.. Dan macam2 lagi, kita kena berbeza dari orang laen. As contoh, buat diri aku, kalau orang laen anggap kegagalan itu kemusnahan dalam hidup, aku harus berfikiran converse dengan pemikiran orang laen. Kegagalan bukan kemusnahan. Aku kena anggap dia sebagai permulaan bagi aku untuk bangkit semula. Yah.. Aku harus bangkit. Aku tidak kalah kalau aku terjatuh pada kali ini, tapi aku kalah bila aku jatuh, tapi tidak bangun semula. Yosh!!!

Apa pun, aku harap, aku masih dapat sambung pengajian pada semester ini. Amin....

Comments

Popular Posts