.::Tanpa perasaan::.

051009 (Isnin)
hm, aku baru habes kelas math fuzzy nih. Tadi aka kuiz, tapi macam xda ropa kuiz pon. Very da berbincang. Lecturre lak neves sebab tengok kami xseberapa nak menjawab soalan. Maka berbincang la kami jawapannya. Oh, walaopon berbincang, aku still kesuntukan masa. Bukan apa, kuiz ini berlaku tanpa dirancang. Kira seprais2 la gitu. Hadekah patot.


Ok, lupakan pasal kuiz tuh. Aku mo ceritakan di sini, pasal perasaan aku. Motivasi aku. MAsuk tadi, event ngantuk, cess.. Tido lewat semlam, sapa soh, tapi aku still ada semangat unutk teruskan kelas. Kalau2 sebelum nih, aku banyak merasa rendah diri segala bagai. Yelah, masuk kelas budak junior, aku malas tol. Kalau ada yang sebatch kan best. Ehhei..

Tuh yang aku best tuh. Aku suka perasaan begini. Tanpa perasaan. Aku bukannya hape, kadang menda2 yang aku terlalu pk nih hanya akan mengganggu perjalanan kehidupan harian aku. Jadi, daripada aku pk, jadi macam tuh, baek aku xpayah pk. KAn best kalau aku bleyh jadi macam nih, selama2nya. Tanpa perasaan yang boleh mengganggu kehidupan harian aku. Oh, sangat best!

Aku sedar, dalam dunia nih, xda siapa pon yang tidak di uji oleh SANG PENCIPTA. LAgi2, aku tahu, ujian itu ALLAH datangkan berdasarkan tahap keagaam hambaNYA. Makin tinggi agama seseorang, makin kuat lah ujian dan dugaan yang diterima olehnya. Bila fikir2, ujian yang aku hadapi sekarang nih pun, sudah terlalu besar untuk aku hadapi. Tapi bila aku tengok sekekliling aku, Na'uzubillah, dugaan orang laen, belom tantu aku mampu hadapi kalau aku berada di tem,pat mereka. Gempa bumi di Padang, Indonesia, Taufan di Filipin, kehilangan nyawa, orang2 yang tersayang. Then, pandang balik ke diri aku, ces.. Sket jek [pon dugaan yang ada nih. Dan seharusnya, aku patut lebih bersyukur, dan menghargai apa juga yang ada di sekeliling aku nih. Ahha.. itu dia!

Menghargai. Sebelum aku kehilangan..

Apa pon, tadi, aku sempat borak kejap ngan puan S, memandangkan beliau adalah ketua program aku. Pasal rayuan aku yang belom terjawab tuh, dia juz soh aku amik jek exam final karang. Haih! such a waist. Tapi, aku malas mengeluh. Malas2. Mengeluh bukan menguntungkan pon. So, baek aku xpayah mengeluh!

p/s:merepek jek banyak!

Comments

Popular Posts