.::Ini cerita seram::.

28012009 (Jemahat)
Semalam hari khames kan?
Maknanya, hari nih jumaat.

Al-kesahnya?

Semalam, aku tido awal. Pening, rasa cam mo demam+migrain.
After pakai koyok, sapu ubat dekat perut, aku landing dekat katil.
Baca segala doa bagai..

Then..
Zzzz..


Tapi, bukan itu motip aku menulis d cni. Bukan tajuk utama aku menaip entry kali nih.
Kali nih, memang seram. (Bagi aku lah...)
Seram.
Betul..
Sumpah!

"Tengah syok2 bercerita, berborak di malam hari dengan rumate2 ku,merangkap Atul dan Along, suddenly, aku nampak sumthing appear di hujung tingkap.

Ah, sudah, aku start bedebar.

Kepala,yess..Kepala tuh muncul pelahan2, dari bawah. D belakang tingkap.

Aku amati..

Ya ALLAH..



Pontianak!

Aku apa lagi, menjerit gitau rumate2 aku, and kitorang berlari keluar bilik.

And 'dia' kejar!

Kami lari ke hujung paraswhich mean jalan mati, ada ampaian d ctu. Menjerit mintak tolong."

Suddenly... Aku terjaga.

Astaghfirullah hal 'azim. Mimpi rupanya. Aku rasa badan aku, berpeluh.
Tengok hp, dah pukul 1 pagi rupanya.

Bilik terang dek lampu study. Along (my rumate) tengah kemas2 barang dia. Oh, suda habes study la tuh.

Aku raup muka, sambung tido. Honestly, mimpi tuh sangat real. Aku terbangun lagi pukul 4. Alarm. Yes.. Aku suka bangun awal pagi.

Hening jak.
Tapi kali nih, aku jadi kaku, takut. Takut mo bangun.
Sebab aku tau, bila aku pegi ke ruang study, tingkap akan menganga dengan lebarnya.

Sumpah.
Aku takut!

Macam tuh la aku, bangun tido bangun tido, sampai azan subuh kedengaran.

Suda azan, baru aku berani bangun. Bangun menuju ke bahagian meja study.N tepat jangkaan aku. Tingkap terbuka luas.

~~8.40 am
"Ntah la kak ra. Semalam,masa along iron baju, memang meremang juga bulu roma. Rasa macam ada sumthing jak di belakang langsir tuh. Sebab tuh along tolak langsir tuh.
Kak ra jangan kestau Atul ya? Budak tuh bukan boleh dengar benda2 macam nih"

~~Suddenly, aku teringat kejadian 2 tahun lalu, bila aku mohon untuk stay d bilik nih.

"Kenapa kamu mintak bilik nih? Berani. Ramai suda orang report bilik nih macam sumthing"~~Abg HEP

Comments

Popular Posts