.::='(::.

22042010(Khamis)
"Datang jumpa saya esok, projek kamu sangat kritikal">"

Semalam, masa tengah syok2 berborak dengan budak2 bilik, aku dapat mesej ni. Dari sapa? Ya, semestinya penyelia projek aku.
Dup dap dup dap jantung aku berbunyi weyh.
Bila aku tengok hp, xda mesej, aku selalu wat ayat.. 'xda sapa ka mo mesej aku neyh..'
tapi, bila aku dapat mesej ini macam, aku tiba2 terdetik. Oh, lebeyh baek xda sapa mesej. Sangat nebes. Aku, bila nebes, mo buat apa2 pon xdapat. Tomorrow ada exam ok. Math lanjutan 2. Belom habes study lagi. Sudah tu, bila aku nebes, aku xda mood mo buat apa. Then, seawal jam sepuloh, aku suda memengsankan diri. Ah, nebes punya pasal.


Tapi tu lah, kalau tido tanpa menjalankan tanggung jawab aku sebagai seorang Islam, alamatnya tido xtenang. Pukul 1 pagi, aku terjaga. Dengan hawa yang sangat panas, aku bangun. Buat apa yang patot. Ya ALLAH.. Aku mimpi penyelia aku, ok. Sempat study beberapa perkara, sebelom membuka site yang membolehkan aku gelak puas2. (Xpuas pon, sebab terpaksa tahan dari gelak besar. Orang bilik tengah tido, ok!)

Pagi ni.. Sesudah berjumpa dengan beliau.. OMG.. Perasaan sangat sedih. Motivasi jadi kurang. Tolong lah.. Ada sapa2 boleh bagi khidmat nasehat? Katanya,

"Tolonglah buat kerja betol2. Saya mahu tolong kamu, kamu yang xmahu tolong diri sendiri. Beli buku, tapi xtengok."

Uhuk2. My bad. Peringatan kepada diri sendiri, jangan buat kerja sekadar siap.

P/: Sangat memerlukan sesorang. Tapi.. Xda. Ok. Ara, sila pujuk diri sendiri ok.

Popular Posts