.::Sedeyh::.

24052010(Isnin)

Oh. Xsabar menanti CSI NY new siries malam ni. Feveret siries selain Las Vegas dan Miami. Memang sangat feveret. Dulu, very de verangan mo jadi macam dorang. Menyiasat. Terrer dalam sains dan logik. Tapi.. Nan ado... Ambil math komputer grafik.. Sekali dengan package extend bertubi2. Dem!

Mana silap aku? napa boleh extend? Pengaruh rakan sebaya? Kucing mak bedah ganggu aku study. Tiap kali study, datang menggesel. Atau.. Keriangan zaman remaja yang terlalu riang hingga buat aku lupa diri. Lupa tujuan masuk U. Lupa segalanya. Ah! Semua alasan! Sekarang? Dem!!! Aku menyesal ok. Sapa bilang aku fine. Memang. Fine.. Aku redha. Mungkin ni jalan yang terbaik untuk aku. Lesson untuk aku. Supaya di masa depan. Be who i shoud to be. Jadi student, maka, tanggung jawabnya as student la. Ada paham? Sila study sampai lebam. :males:


Lagi menyedihkan. Ni Puan Suzzie ni.. Adoi.. Dia suda bagi hint2 yang subjek dia aku dapat gred yang teruk. Dem lagi skali. Why puan? Saya suda buat sehabis baek. (Tapi mengaku yang mid term aku hancur). Semuanya gara2 tesis!. Oh ya.. Puan yang satu lagi.. Kalau mo turunkan lagi gred saya.. Terserah. Saya malas? Hanya ALLAH yang tahu betapa MALAS nya saya. Apa pun.. Terima kasih Puan *********. May ALLAH bless u n ur family.

Ada aku kesah? (Memang aku kesah).Hurm.. Ko, sebagai pensyarah aku. Ko add aku dalam FB. Ada aku kesah? Hurm.. Sampai sekarang aku xapprove:sombong:.Saja menyombong. Hahahahahaha.. Tapi, sebenarnya. Takut. Ya, aku takut dengan ko. Dan nanti, tidak ada privasinya dunia FB ku. Dem! (sekarang pon memang suda tidak privasi ok)

It sad to be sumbody yang hanya sumbody isnt? Xpaham? Sila buat2 paham.
.........................................................................................................................................
(Konsentrasi terganggu dek CSI NY. Walaupun sekadar ulang tayang)

Tadi di meja makan. Sedang enak makan gado2. Tau gado2 tu apa? Karang aku cerita. Nanti lari tajuk lagi.

Bapak aku. Cerita pasal ke'rude'an manusia sekarang. Bapak aku sekarang ada lori. Bila orang perlukan lori, biasanya akan kol bapak aku ni. Angkat lori, angkat barang, angkat itu ini. Tadi, ada makhluk kol bapak aku. Kestau tempat sekian2. Diperlukan untuk kerja yang sekian2. Bila bapak aku sampai, ntah, maybe tempat tuh restricted. Xsemua orang boleh masuk. Bapak aku disoal macam penjenayah. Bila bapak aku kestau nama orang ni, that orang masih bercakap dengan nada rude. Cruel. Disuruh tanya orang sekian2 supaya dapat buat keja sekian2. (Sila jangan pening)

Dem! (Aku tacing ok):nangis: Tengah makan, menda yang aku makan tu xboleh mau masuk kerongkong pun. Sedih memikirkan bapak sendiri dilayan sebegitu rupa. YA ALLAH. Susahnya mau mencari sesuap nasi. Bapak aku stay d tempat tu, sampai sombody mesej dia soh blah. Dengan alasan, lori bapak aku xcukup besar untuk buat keja tu. Tacing lagi.....
:nangis::nangis::nangis::nangis::nangis::nangis::nangis:

Ya ALLAH..
Tabahkan hati kedua ibu bapa ku..
Bukakan hati mereka agar senang menerima qada' dan qadar mu ya ALLAH..
Jadikan mereka orang2 yang sabar..
Kuatkan hati mereka..
Timbulkan sabar di hati mereka..

Jangan biar kesusahan ini ya ALLAH..
meragut kesabaran mereka...
Jadikan mereka orang2 yang faham tentang ketentuanMU..

~~Amin..

Dan Ya ALLAH..
Murahkan rezeki kami..
Murahkan rezeki ku.
Mudah2an, aku dapat habiskan study aku. Dapat keja. Boleh bela nasib keluarga. Amin.

mood: Tacing dan berdoa kuat2, semoga segala kesusahan akan berlalu pergi. Semoga study aku ok.

p/s: Gado2 tuh sejenis makanan jawa. Ada kuah kacang beserta sayur rebus seperti kangkung dan.. erk.. xtau. Ada keropok ikan dan nasi himpit. Sila google untuk keterangan yang lebih lanjut. Mood tengah tacing ni. Ok.

Comments

Popular Posts