.::Its Ok Kalau Tidak Chantek pun!::.

28082010 (Sabtu)


"Its ok if we're not beautiful, just dont put on stuff that make us look ugly and stupid"

Kan? Tidak mengapa kalau kita ini tidak seberapa mahu berupa dalam erti kata yang lain, tidak chantek, tidak jelita, tidak kiut, dan ayat ayat yang laennya. Tidak mengapa. Sungguh, tidak mengapa. Ada apa dengan rupa? Ada apa dengan kechantekkan? Ada apa dengan kejelitan? Ada apa dengan chenta?
Kalau maruah ditahap yang paling rendah. Rupa chantek kalau perangai mengalahkan mak ayam tidaklah juga berguna. Contohnya seperti membuang anak ayam tanpa belas kasihan. Ish ish ish *geleng kepala*

 
Tidak mengapalah. Cukup kita tetapkan di hati kita, let berusaha untuk perbaiki diri dan amalan. Sebab apa yang lagi penting disisinya ialah amalan kita, ketaqwaan kita. Ingat ya.Apa dia mohd adib? Kab Ba Ra Kap Alif  Ta Nun.. Iya.. KEBERKATAN itu yang lebih penting!



Yang tersangat Heklas

Comments

Unknown said…
ish janganlah fikir tak cantik..
cantik.....
semua makhluk Allah cipta cantik-cantik tao..
kita bersyukur ya~
Unknown said…
salam ara. bagi kakchik cantik itu penilaiannya subjektif. kadang diri sendiri rasa tak cantik tapi percayalah dlm dunia ni ada org yang rasa kita cantik. pelik kan? katalah wajah kita buruk dan cacat tapi kerana iman yang di dalam dada, pancaran nur itu dilahirkan oleh akhlak, maka itupun cantik pada sesetengah orang.
dan betul tu... yang Allah pandang ialah ketaqwaan kita.
intan said…
awak dah try buat ke..?
awk buat la..then post kat blog..
sy nak tngok..kalo jadi sy pon nak buat gak raya ni..
ngeee ^_^
to m.i.a
bersyukur.. ALHAMDULILLAH. Memang kita ini makhluk ALLAH chantek2 belaka..=)

to kakchik
Waalaikum salam kakchik. chantek itu mmg subjektif. Kalau c polan yg ini cakap tidak chantek, tidak semestinya si polan yg itu ckp tidak chantek juga. Tapi betul l kn kak. Dalaman itu lagi penting sebenarnya.

to intan
Awak2.. awak salah komen kat topik ni ye?
hihihi..
kang org cuba ok..

Popular Posts