.::Mencari 5 Perkara::.

Salam Alaikh.

Sebenarnya banyak benda mahu diceritakan di sini, tapi memandangkan aku kekeringan ayat, maka aku lebih suka share dengan yang ini.

Syaqiq Al- Balhi berkata ' aku mencari 5 perkara dan aku mendapatkannya dalam 5 perkara juga '


1- Aku mencari berkat dalam rezeki, aku dapatkannya dalam SOLAT DHUHA
2- Aku mencari lampu untuk menerangi kubur,dan aku dapatkannya di dalam SOLAT MALAM
3- Aku mencari persediaan untuk menjawab soalan mungkar dan nakir, aku dapatkannya di dalam MEMBACA AL-QURAN
4- Aku mencari tongkat sebagai alat menyeberangi titian shiratal mustaqim, aku dapatkannya di dalam PUASA DAN SEDEQAH
5- Aku mencari perlindungan di bawah arasy, aku dapatkannya didalam BERIBADAH DI TEMPAT SUNYI
Mudah mudahan kita dapat faedah dengan perkongsian yang ini.

p/s : Carilah 5 perkara ini.

Comments

Popular Posts