CLUMSY

Aku tinggalkan bilik meeting sambil mengelap darah yang keluar dari hujung jari tengah. Bawah kuku.
Tarik nafas dalam-dalam.
Kenapa? 
Dalam dua tiga menjak ni. Sifat clumsy aku menjadi-jadi. Semalam selamat terhiris pertengahan jari telunjuk dengan cutter. Dalam. Darah sampai petang masih keluar. Padahal cuma beraktiviti membalut hadiah sempena Hari Terbuka Bahagian Pengurusan Aset Awam. Eh, jemput datang kalau ada masa. Hari Khamis ini bersamaan 13 November 2014. Banyak aktiviti dijalankan.

Pagi tadi, masa sediakan sarapan di office pun. Terlanggar cawan. Cuba selamatkan, terpecahkan sebiji pinggan pula.
Botol air jatuh. Dua tiga kali kalau dalam pegangan aku. 

Dulu. Banyak kali aku hilangkan dokumen penting. Tertinggal. Di mana-mana ntah.

Entahlah. Sakit hati juga sebenarnya. Lebih-lebih lagi time mengemas. Kemas sini, sana jatuh. kemas sana, sini jatuh. Geram. Kadang geram sangat aku jatuhkan saja semua. Dengan sengaja. 

Kalau masak pun. Bila sudah selesai segala. Baru rasa pedih sini sana. Ada terhirislah. Luka lah. 

Haih.

Comments

Popular Posts